کد خبر: ۱۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

قشقایی ها همواره مدافع حق و ظلم ستیز بودند 

حسینی گفت: قشقایی ها همواره ظلم ستیز و مدافع حق بودند  و اگر بیگانگان و اجانب قصد تعرض به کشور را داشتند،  فرماندهان و بزرگان قشقایی مقاومت می کردند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز پنجشنبه ۶ مرداد در اولین یادواره سرداران، امیران و سه هزار شهید ایل قشقایی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزار شد، با اشاره به عملیات مرصاد بیان کرد: شهید صیاد شیرازی یکی از فرزندان برومند ایل بزرگ قشقایی است که در عملیات مرصاد نقش برجسته و تعیین کننده ای داشت. 

حسینی افزود: حضور پرشور مردم در دوران دفاع مقدس باعث شد تا نقشه های دشمنان نقش بر آب شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: منافقانی که امروز تحت حمایت آمریکایی ها و اروپایی ها قرار دارند و مدعی حقوق بشر هستند و از صلح و آزادی دم می زنند به ترور بیش از ۱۷ هزار شهید در کشور اقدام کرده اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس به حمایت از صدام پرداخته و در عملیات مرصاد به مقابله مستقیم با ملت ایران روی آوردند .

حسینی بیان کرد: قشقایی ها همواره ظلم ستیز و مدافع حق بودند  و اگر بیگانگان و اجانب قصد تعرض به کشور را داشتند،  فرماندهان و بزرگان قشقایی مقاومت می کردند.

وی افزود: اسماعیل خان قشقایی معروف به صولت الدوله در دوران مشروطیت و در جنگ جهانی اول علیه ظالم قیام کرده است. 

حسینی اظهار کرد: برای شناخت میرزا جهانگیر خان قشقایی،  باید شاگردان وی نظیر آیت الله شاه آبادی،  آیت الله بروجردی و مرحوم رحیم ارباب را شناخت. 

وی اذعان کرد:  هر یک از سرداران شهید و شهدای گمنام،  ستاره هایی درخشان هستند که موجب عزت و سربلندی ما شده اند و اینکه امروز دنیا به عظمت ملت ایران اعتراف می کند و دیر سخن از گزینه نظامی روی میز نیست،  حاصل این دلاوری ها و روحیه شهادت طلبی هاست. 

حسینی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در عرصه های مختلف بیان کرد: در آخرین سفری ریاست جمهور روسیه به ایران شاهد ثبت بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ ایران بودیم و به زودی شاهد بهره برداری از طرح ‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: با فعالیت دولت شاهد انجام اقدامات بزرگی در کشور هستیم و بعد از رکودی که در کشور ایجاد شده بود،  شاهد پویایی و نشاط در جامعه هستیم. 

حسینی با بیان اینکه همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا شرمنده شهدا نباشیم،  اظهار کرد:  عده ای به دنبال پمپاژ ناامیدی در کشور و تخریب دولت هستند اما دولت به صورت شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت است و امیدوار هستیم این روحیه جهادی در همه سطوح مدیریتی کشور وجود داشتهباشند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان